Lees verder
David Meerman Scott is expert op het gebied van online marketing. Hij is een veelgevraagd spreker op seminars en congressen over marketing, social media en PR.
Meer over David Meerman ScottDe nieuwe regels van social media
Over klantcontact, blogs, sociale netwerken & viral marketing
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789089650900Samenvatting
Om in de nieuwemediajungle te kunnen overleven, moeten de regels van old school marketing worden losgelaten. De teloorgang van de traditionele massamarketing biedt echter nieuwe kansen voor kleinere bedrijven en zelfstandigen die op zoek zijn naar een manier om hun klanten goedkoop en effectief te bereiken. En dat is goed voor consumenten: de online cultuur van integriteit en informatie zorgt voor transparantie in de markt en een betere kwaliteit van producten.
'De nieuwe regels van social media' biedt een toegankelijk overzicht van alle mogelijkheden om effectief en krachtig aan de slag te gaan, om de juiste mensen op het juiste tijdstip te bereiken tegen een fractie van de kosten van een traditionele marketingcampagne. Het boek is voorzien van de laatste trends op het gebied van Twitter, Facebook en YouTube. Daarnaast biedt het een stappenplan om de kracht van internet te gebruiken: direct communiceren met klanten, verkoop stimuleren en online zichtbaar zijn.
'Het internet gaat niet zozeer over de techniek, maar veel meer over mensen. David Meerman Scott gaat in zijn boek veel verder dan technologie alleen. Hij onderzoekt de verbindingen op het web voor zover gerelateerd aan mensen. Hij heeft daartoe een mooie set van regels neergezet waarmee je zelf het beste uit deze verbindingen kunt halen en met het grootste effect.'
Jay Conrad Levinson, auteur van onder meer Guerilla Marketing
'Op de Boston University hebben we De nieuwe regels van social media voorgeschreven voor het college Nieuwe Media & PR. Het is een helder geschreven en zeer praktisch boek dat een bijdrage levert aan de professionalisering van het vak.'
- Stephen Quigley, Boston University
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over David Meerman Scott
Inhoudsopgave
Welkom bij de tweede editie van De nieuwe regels van social media
Inleiding
I Hoe internet de regels van marketing en pr heeft veranderd
1. De oude regels van marketing en pr zijn niet langer effectief in de internetwereld
2. De nieuwe regels van marketing en pr
3. Uw klanten direct benaderen
II Webgebaseerde communicatie om klanten direct te benaderen
4. Social media en uw doelgroepen
5. Blogs: hoe u miljoenen gelovigen kunt inzetten om uw verhaal te vertellen
6. Audio en video zetten aan tot actie
7. De nieuwe regels voor nieuwsberichten
8. Virale marketing: het web helpt het 'virus' te verspreiden onder een groot publiek
9. De contentrijke website
III Actieplan met gebruik van de kracht van de nieuwe regels
10. Ontwikkel uw marketing en pr-plan
11. Online thought leadership: geef uw organisatie de kwalificatie van een betrouwbare bron
12. Hoe schrijft u voor uw klanten?
13. Hoe webcontent het koopproces beïnvloedt
14. Sociale netwerksites en marketing
15. Bereik uw klanten door te bloggen
16. Video en podcasting: de gemakkelijke manier
17. Gebruik nieuwsberichten om uw klanten direct aan te spreken
18. De online mediaroom: niet alleen voor de media
19. De nieuwe regels voor het benaderen van de media
20. Zoekmachinemarketing
21. Maak het waar
Dankwoord
Over de auteur
Noten
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan