Lees verder
Seth Godin is de auteur van veel bekende bestsellers zoals Permission Marketing, Purple Cow en Tribes. Met zijn dagelijkse blog bereikt hij wereldwijd een miljoenenpubliek. Als initiatiefnemer van The Carbon Almanac Network heeft hij zich opgeworpen als een prominente voorvechter van maatregelen tegen klimaatverandering.
Meer over Seth GodinDit is nu marketing
Bereik echte verbinding en betekenis
Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789462763005Samenvatting
The New York Times- en Wall Street Journal-bestseller
"Dit is de gelegenheid waar je naar zocht, de mogelijkheid om het werk waar jij achter staat te delen met de mensen die daarnaar verlangen, ervoor willen betalen en erover willen praten. Ik geloof dat je alleen een verandering in gang kunt zetten als je de mensen die je wilt bereiken echt ziet en begrijpt. Als zij eenmaal volledig betrokken zijn, zullen ze met liefde jouw boodschap verder uitdragen. Door dit boek zal je andere vragen gaan stellen, zullen andere dingen je opvallen, zal je op een andere manier gaan werken." – Seth Godin
De afgelopen 25 jaar heeft Seth Godin miljoenen ondernemers, leiders en fans geïnspireerd. Met Dit is nu marketing deelt hij voor het eerst het geheim van zijn marketingkennis: goede marketeers gebruiken consumenten niet om de problemen van hun bedrijf op te lossen, ze gebruiken marketing om de problemen van hun klanten op te lossen.
Het gaat ze niet om wie het hardst schreeuwt, maar om de wereld te verbeteren. Werkelijk krachtige marketing komt voort uit vrijgevigheid, empathie en emotie. Het is de hoogste tijd om te stoppen met liegen, spammen en je schuldig voelen over wat je doet. Om socialmediastatistieken te verwarren met waardevolle verbinding. Om geld te verspillen aan aandacht trekken – op de lange termijn levert dat niets levert. Het is tijd om gezien te worden, door eerst te leren hoe je moet kijken.
"Dit is nu marketing is een toegankelijk kijkje in Seth Godins keuken. Hij schrijft vlot en zonder vakjargon, en zijn boek is nuttig en interessant voor iedereen die inzicht wil krijgen in hoe en waarom we producten kopen of onze gewoonten veranderen." – The Financial Times
Specificaties
Expertrecensies (5)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Seth Godin
Inhoudsopgave
1. Geen massa, geen spam, geen schaamrood... 17
2. De marketeer leert zien 24
3. Marketing verandert mensen via verhalen, verbinding en ervaring 28
4. De kleinste rendabele markt 35
5. Op zoek naar ‘beter’ 47
6. Commodity’s voorbij 64
7. Het canvas van dromen en wensen 73
8. Meer van het wie: op zoek naar de kleinste rendabele markt 81
9. Ons soort mensen 90
10. Vertrouwen en spanning creëren voorwaartse beweging 99
11. Status, dominantie en verwantschap 106
12. Een beter businessplan 119
13. Semiotiek, symbolen en sociolect 122
14. Behandel verschillende mensen verschillend 131
15. De juiste mensen bereiken 137
16. Prijs is een verhaal 147
17. Toestemming verdienen en opvallen in een opwaartse spiraal 154
18. Vertrouwen is net zo schaars als aandacht 161
19. De trechter 164
20. Een tribe organiseren en leiden 184
21. Enkele casestudy’s waarin de methode wordt gebruikt 190
22. Marketing werkt, en nu is het aan jou 194
23. Marketing naar de belangrijkste persoon 196
EEN MARKETINGLEESLIJST 201
EEN EENVOUDIG MARKETINGWERKBLAD 205
DANKWOORD 207
REGISTER 209
OVER DE AUTEUR 216
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan