Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Feedback is een cadeautje

(Zelfs als het ongevraagd, onduidelijk en onterecht is en je er echt even geen zin in hebt)

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789491845437
Voormalig top 100Totaal 96 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Eigenlijk is het leven één grote feedback-sessie: elke dag krijgen we (vaak ongevraagd) advies en kritiek van vrienden, familie, collega’s, klanten, bazen, leraren, artsen en huisdieren. We weten dat het goed is om naar feed-back te luisteren en er iets mee te doen, maar we leggen het vaak naast ons neer of herkennen het überhaupt niet.

'Feedback is een cadeautje' is het eerste boek dat focust op het ontvangen van feedback. Hoe komt het dat we kritiek kunnen ervaren als een aanval op onze identiteit? Waarom vinden we zo snel dat de ander ‘geen recht van spreken’ heeft? Hoeveel nuttige inzichten laten we liggen omdat ‘het nu niet het juiste moment is’?

Good feedback kunnen ontvangen heeft allerlei voordelen: je relaties worden er sterker door, je zelfvertrouwen groeit en mensen vinden het prettiger om met je samen te werken. Op humorvolle wijze en met vele praktijkvoorbeelden laten Douglas Stone en Sheila Heen zien hoe iedereen zich kan trainen in het herkennen en verwerken van feedback. Want of je nu in een grote of kleine organisatie werkt, binnen een team opereert, een relatie of een gezin hebt: feedback is en blijft een cadeautje.

Specificaties

ISBN13:9789491845437
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:430
Druk:1
Verschijningsdatum:26-11-2014
Hoofdrubriek:Psychologie
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Feedback is een cadeautje
Peter Streefkerk | 12 mei 2015
Waarom denken wij dat we gelijk hebben als wij feedback geven, terwijl het vaak verkeerd voelt als wij feedback krijgen. Wees eens eerlijk: we vragen vaak om feedback, maar we zijn tegelijkertijd bang om het te ontvangen. Terwijl het zoveel voordelen heeft als je er op de goede manier mee omgaat. Feedback ontvangen, een bijzonder fenomeen dat nu voor het eerst in 430 pagina’s van alle kanten wordt belicht door de auteurs Douglas Stone en Sheila Heen in hun boek ‘Feedback is een cadeautje’.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
12 stemmen
5
6
1
0
0

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Moeilijke klant? Op de zwarte lijst!
Ger Post 20 maart 2015 Bedrijven als Airbnb en Uber drijven op de eerlijke recensies van klanten én dienstverleners. De trend dat de bedrijven ook klanten kunnen recenseren, zorgt voor hogere evaluaties van de diensten, zo blijkt uit recent onderzoek.

Over Douglas Stone

Douglas Stone is bestsellersauteur (Difficult Conversations), Harvard-wetenschapper en tevens ervaringsdeskundige: door het begeleiden van vele bedrijven, overheidsinstanties en salesteams, maar ook bijvoorbeeld families, wetenschappers en chirurgen, heeft Stone alle theorie in de praktijk kunnen brengen en testen. Op heldere wijze, met veel humor en empathie, geeft hij de nieuwste inzichten uit de hersenwetenschap en psychologie, gecombineerd met praktisch, duidelijk advies.

Andere boeken door Douglas Stone

Over Sheila Heen

Sheila Heen is bestsellersauteur (Difficult Conversations), Harvard-wetenschapper en tevens ervaringsdeskundige: door het begeleiden van vele bedrijven, overheidsinstanties en salesteams, maar ook bijvoorbeeld families, wetenschappers en chirurgen, heeft Heen alle theorie in de praktijk kunnen brengen en testen. Op heldere wijze, met veel humor en empathie, geeft zij de nieuwste inzichten uit de hersenwetenschap en psychologie, gecombineerd met praktisch, duidelijk advies.

Andere boeken door Sheila Heen

Inhoudsopgave

Inleiding

Het probleem van feedback
1 Drie triggers
Waarheidstriggers
2 Maak onderscheid tussen waardering, coaching en evaluatie
3 Begin met begrip
4 Zie je dode hoeken onder ogen
Relatietriggers
5 Wissel niet van spoor
6 Benoem het relatiesysteem
Identiteitstriggers
7 Ontek de invloed van bedrading en temperament op je verhaal
8 Ontmantel vervormingen
9 Cultiveer een groei-identiteit
Feedback in gesprekken
10 hoe goed moet ik zijn?
11 Stuur het gesprek
12 Aan de slag
13 Samen eraan trekken

Woord van dank
Over de auteurs
Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Feedback is een cadeautje