Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Preview - Het grote marcom inspiratieboek

De zomervakantie staat voor de deur. Even weg van kantoor, collega’s en je drukke agenda. In de dagelijkse praktijk is er amper tijd om alles bij te houden binnen het vakgebied en om nieuwe ideeën op te doen. Het grote marcom inspiratieboek wil je informeren en inspireren. Een preview.

Adformatiegroep | 29 juni 2016 | 2-3 minuten leestijd

Het grote marcom inspiratieboek staat vol bijdragen van pioniers uit het marketing- en communicatievak, samenvattingen van de belangrijkste boeken op dit gebied, tips voor het opvijzelen van noodzakelijke skills en nog veel meer.

Welke bijdragen kun je dan in dit boek verwachten? We noemen er kort een paar. Een oproep van Aart Lensink om wereldkampioen in content te worden, want in contentproductie blinken we uit in Nederland . Alle ballen op content dus! Tom de Bruyne schrijft over de achterhaalde conventies en vooroordelen over creativiteit. Er zijn nogal wat hardnekkige ideeën over denken, verzinnen en maken. Wiemer Snijders geeft inzicht in Byron Sharp, auteur van de bestseller How Brands Grow, en zijn theorie.

Verder vind je tips in Het grote marcom inspiratieboek. Over netwerken, over hoe jezelf te positioneren maar ook over hoe je games kunt inzetten bij verandertrajecten. En tips van succesexperts. Zijn daar universele wetten, regels, eigenschappen of gedragspatronen succesvol aan te verbinden? Word je als succesnummer in de dop geboren of bouw je dat trapje naar de top voornamelijk zelf? En als dat laatste het geval is: uit welke cruciale bouwstenen bestaat dat trapje dan eigenlijk?

Interessante cases, bijvoorbeeld over de First World Problem Pills-pepermuntjes. Bedacht voor het Aidsfonds om aids en hiv weer op de radar te krijgen. Want wat als je jouw luxeproblemen (slechte wifi in de trein, een snurkende partner, een lekke band) zou kunnen verhelpen door een pilletje te nemen? Zou dat niet geweldig zijn? En al helemaal als je daarmee échte problemen, zoals het gebrek aan hiv-medicatie in landen waar daar dringend behoefte aan is, kunt verminderen.

Er zijn genoeg boeken die je eigenlijk gelezen zou moeten hebben, maar waar je nooit aan toekomt. Daarom vind je in dit boek maar liefst 10 samenvattingen van bestsellers zoals De Wet van Snuf, Klanthelden in de 9+ organisatie en When digital becomes human. En van het beste marketingboek van het jaar 2015: Online Brand Identity. Bedrijven moeten vanuit ‘digital’ denken en de gehele bedrijfsvoering aanpassen op digitaal consumentengedrag. En dat betekent voor veel bedrijven een totale metamorfose.

Het grote marcom inspiratieboek biedt ook volop inspiratie. Axel Springer als voorbeeld voor elk mediabedrijf. Wat is het geheim van dit succesvolle Duitse uitgeefconcern? Merken die ‘goed doen’ in hun wortels hebben (denk aan Tony Chocolonely en Innocent Drinks), lijken populairder dan ooit. Moet iedereen aan de brand altruism? En de ‘wat kunnen merken leren van de dode artiest’-lijstjes vallen niet altijd goed bij muziekpuristen en marketeers. Want te makkelijk, te flauw, te vergezocht. Maar die kritiek blijkt niet helemaal terecht.

Natuurlijk mag ook het ABC van jeukwoorden niet ontbreken. En om het af te toppen vind je een paar leuke puzzels, helemaal in marcom-thema.

Over Steven Van Belleghem

Steven Van Belleghem is gepassioneerd door klantgerichtheid. De voorbije 20 jaar heeft hij 100% van zijn professionele tijd geïnvesteerd in het beter begrijpen van klantgerichte organisaties. Hij is auteur van 6 managemeboeken rond klantgerichtheid en geeft over heel de wereld lezingen over zijn passie. Hij is tevens ondernemer, investeerder en lid van diverse adviesraden.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden