Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Boekenlijst

Longlist Managementboek van het Jaar 2024

Voor elke auteur is de kroon op het werk een andere. Het eerste exemplaar of een mooie recensie, een interview, een topnotering. Een droom voor velen blijft het winnen van een prijs; een beker, een beeldje, een geldbedrag. De erkenning, letterlijk onderscheiden worden, het ultieme doel.

Managementboek Redactie | 5 februari 2024

De eerste stap om Managementboek van het Jaar te worden is het bereiken van de Longlist. Op de Longlist prijken deze 22e editie 50 titels. 50 boeken waarvan de auteurs kans maken om bekroond te worden als Managementboek van het Jaar 2024. Wij feliciteren, mede namens de juryleden - Elmas Duduk, Roy van den Anker, Freija van Duijne, Cor Molenaar, Louis Thörig en Carla Verwijs - alle auteurs op deze mooie lijst!

Menno Lanting

20 vragen & antwoorden over digitale transformatie

Digitale transformatie raakt ons allemaal. Van de kansen en bedreigingen van AI-technologieën zoals Chat GPT, tot het ontwikkelen van nieuwe, digitale businessmodellen. Dit is niet langer iets wat alleen bij de IT-afdeling ligt. Digitale transformatie beïnvloedt elke organisatie en ieders werk. Het is cruciaal dat medewerkers, managers en leiders begrijpen wat het inhoudt. Dit boek helpt om inzicht te krijgen.

Jaap Boonstra, Marcos Eguiguren

Allianties voor een duurzame toekomst

Wereldwijde uitdagingen op het gebied van klimaat, gezondheid en welvaartverdeling noodzaken organisaties om nieuwe vormen van samenwerking te zoeken op weg naar economische en maatschappelijke verandering. Waardengedreven allianties zijn daar een goed voorbeeld van. Ze zijn dé manier om bij te dragen aan een duurzame toekomst. 

Saskia Schepers

Als alle breinen werken

Ieder brein is uniek, en nergens wordt dat zo duidelijk als op ons werk. Dit boek biedt neurodivergenten een nieuw perspectief op hun eigen capaciteiten en geeft hun omgeving de tools om die capaciteiten volledig te benutten. En dat is niet alleen goed voor neurodivergenten, maar voor iedereen – want uiteindelijk werken álle breinen anders.

Tonnie van der Zouwen

Co-creatie in werkbijeenkomsten

Bij een complex vraagstuk zijn veel partijen betrokken en het vraagt samenwerking over de grenzen heen van disciplines, afdelingen en organisaties. Wat er werkt kun je alleen proberenderwijs uitzoeken. Dit boek gaat over hoe je dat samen uitzoeken vorm kunt geven in co-creatieve werkbijeenkomsten. Het onzichtbare wordt daarbij zichtbaar gemaakt door samen puzzelstukjes van het vraagstuk in kaart te brengen met behulp van grote overzichten.

Eric van 't Zelfde

Code rood

Code Rood introduceert een kleurenmethodiek (Groen, Oranje en Rood) die Eric van ’t Zelfde ontwikkelde tijdens zijn loopbaan als rector. De kleuren staan voor succes (Groen gedrag), mogelijkheid om te groeien (Oranje gedrag) en beperkte kans op succes (Rood gedrag). Ze zijn gekoppeld aan negen typische gedragskenmerken. De methodiek helpt je doelgericht de stoorzenders binnen je team te herkennen, maar ook de echte teamplayers.

Marije van den Berg

De Beleidsbubbel

We tellen duizenden beleidsmakers, miljoenen uren aan vergaderingen, fondsen met miljarden erin en geen gebrek aan goede bedoelingen. En toch gaat het schrikbarend vaak mis. En wat lijkt de oplossing voor falend beleid? Meer van dat beleid. De beleidsbubbel groeit. Schrijver en onderzoeker Marije van den Berg laat zien hoe we de beleidsbubbel liefdevol leeg laten lopen. En wat het oplevert als we midden in de gemeenschap gaan werken.

Rudy Vandamme

De Corporate Activist

Dit boek is geschreven voor iedereen die geconfronteerd wordt met taaie vraagstukken en de lastige veranderbaarheid van mensen en systemen. Het fundamentele vertrekpunt om een bekwaam en bevlogen veranderkundige te worden, ben jij. Je wordt activist vanuit persoonlijk leiderschap. Je zet je eigen zingeving voorop en je leert floreren op de Plek der Moeite.

Steven Van Belleghem

De ruwe diamant

Hoewel veel bedrijven klantgericht willen zijn, slagen slechts weinigen erin de klant echt tevreden te stellen. De sleutel tot succes is het uitbouwen van een klantgerichte cultuur: een cultuur waar zowel de leiders als de medewerkers van een organisatie zich op elk moment bewust zijn van hun rol tegenover de klant. Als gevolg van dit bewustzijn werken deze bedrijven hard aan het nog verder optimaliseren van hun klantgerichtheid.

Sven Goedbloed

De sjamaan en de manager

Wat kan je als manager leren van dieren, dromen, elementen, de duivel en de dood? Hoe verbind je oeroude kennis van natuurlijke principes met wat jouw organisatie nodig heeft om te floreren? Sven Goedbloed deelt elf principes van natuurlijk leiderschap die hij ontdekte tijdens zijn persoonlijke zoektocht in het sjamanisme en die hij graag had gekend toen hij consultant was.

Geert-Jan Smits

De start-up scorecard

Dit boek beschrijft de succesfactoren die bepalen of er muziek zit in een startende onderneming. Aan de hand van de vier dimensies Purpose, Profit, People en Product kun je met de scorecard berekenen of een onderneming excelleert op het gebied van groei, winstgevendheid en maatschappelijke impact. Je ziet direct of een start-up succesvol is of gedoemd om te mislukken.

Bas van Amersfoort

De SUPER Product Owner

Ben jij de volgende SUPER Product Owner? SUPER staat voor 'Samen Uitstekende Producten Écht Realiseren'. Ga mee op reis met een projectleider die merkt dat de eigen projecten te vaak mislukken. Op weg naar een succesvolle SUPER Product Owner, die samen met het team stap voor stap waardevolle producten oplevert waar klanten en stakeholders om staan te springen!

Jo Caudron

De toekomstformule

De wereld bevindt zich op een keerpunt. Voor het eerst in onze recente geschiedenis is er een overheersend gevoel dat mens, maatschappij en economie op een andere manier verder moeten. Jo Caudron reikt een methode aan om de belangrijkste disrupties van morgen in kaart te brengen. Hij vertrekt vanuit uitdagingen en onzekerheden, en biedt vervolgens een model aan om via duurzame innovatie oplossingen te vinden.

Dennis Vrooland, Patrick Odendaal

De Werkstartcyclus

Medewerkers die starten zonder dat er tijd en structuur is om zich werkelijk te verbinden met het team en de organisatie, laten een bovengemiddelde uitstroom zien. Met de Werkstartcyclus wordt een praktisch proces geborgd en worden handige hulpmiddelen en werkvormen aangereikt, waarmee die werkstart succesvol wordt. In een arbeidsmarkt met veel dynamiek en voortdurende personeelskrapte is dat actueler en belangrijker dan ooit.

Joost Kampen

Destructief leiderschap

Joost Kampen muntte het concept van de verwaarloosde organisatie, die in wanorde, mismanagement en angst opereert. Leiderschap, dat bedoeld of onbedoeld destructief kan zijn, speelt hierin een sleutelrol. Kampen ontsluit de beschikbare wetenschappelijke kennis over destructief leiderschap en belicht bovendien de verwaarlozende praktijken die aan dit verschijnsel ten grondslag liggen. Het boek behandelt de kenmerken, de gevolgen én de genezing.

Hans van Dijk, Stefan Cloudt

Destructieve dynamieken

Elke organisatie heeft er last van: schadelijke patronen die moeilijk te doorbreken zijn. Wantrouwen, rolpatronen en wij-zij-polarisaties zijn voorbeelden van dynamieken die een destructieve uitkomst kunnen hebben. Hans van Dijk en Stefan Cloudt fileren in dit boek negen dynamieken binnen organisaties die de relatie tussen collega’s en organisaties verzieken. Door de destructieve dynamieken te benoemen en te ontrafelen, worden ze een stuk tastbaarder en hanteerbaarder.

Jeroen Stoter

DNA van Agile Management Teams

In een tijd waarin organisaties steeds sneller, beter, leuker, goedkoper en veiliger moeten werken, is wendbaarheid cruciaal. Het Agile gedachtengoed biedt hier een antwoord op, maar de cruciale rol van het managementteam wordt vaak ontkend en vergeten in de Agile transformatie. Juist de rol van het MT is essentieel voor een gezonde en wendbare organisatie waar zowel medewerkers als klanten zich gewaardeerd en gezien voelen.

Joyce Z. Wazirali

Eenheid Bewust Leiderschap - interafhankelijke groei en transformatie

In dit boek ga je mee op reis om situaties waar te nemen door de ‘lens’ van Eenheid Bewust Leiderschap®, dat je helpt de waarheid achter de feiten te vinden. Om de complexiteit van het leven eenvoudig uit te leggen, heeft Joyce drie concepten op het gebied van bewustzijnsgroei samengevoegd: de Oosterse wijsheid van de Lotus Soetra, de Westerse kennis van systemisch werk, kwantumfysica en het collectieve veld met de lagen van lijden en transformatie.

Karine Vandenberghe

ESG-gids

ESG staat voor Environmental Social Governance, ofwel milieu, sociaal beleid en bestuur. Deze drie indicatoren zijn belangrijk bij het bepalen van de duurzaamheid, ethiek en sociale impact van een bedrijf. Deze ESG-Gids reikt ondernemers en managers praktische kennis aan om betere financiële resultaten te behalen én van een positieve invloed op het milieu, de samenleving en het welzijn van mensen te hebben.

Leontine van Hooft

Evolutionair leiderschap

Organisaties die in de toekomst nog relevant willen zijn, kunnen de uitdagingen waar we samen voor staan alleen het hoofd bieden door op een totaal andere manier te gaan denken en doen. Wat we nodig hebben, begint bij het besef dat we één wereld zijn, een besef dat uitstijgt boven de belangen van ieder individu, van ieder land, van ieder continent. En dat we, vanuit dat gedeelde belang, lessen moeten leren van elkaars mondiale wijsheid. Dat kan met Ubuntu.

Marc Hijink

Focus - De wereld van ASML

Het is het waardevolste techbedrijf van Europa en zonder meer het belangrijkste bedrijf van Nederland. Zonder ASML zou de wereld er heel anders uitzien. Marc Hijink volgde ASML jarenlang van binnenuit. Hij sprak intensief en wereldwijd met alle hoofdrolspelers. Het resultaat is een adembenemende, zeer toegankelijk geschreven reis door de techwereld, van Azië tot Arizona, langs cleanrooms en boardrooms, tot in de achterkamertjes in Washington aan toe.

Caroline Koetsenruijter, Hans van der Loo

Giftig gedoe op de werkplek

Het is niet te geloven. Jaarlijks zijn er bijna 2,5 miljoen incidenten met giftig gedoe op de werkplek. Waar gaat het dan om? De auteurs laten zien hoe giftig gedoe op de werkplek ontstaat en in stand wordt gehouden. Zij geven daarnaast tal van praktische tips en tools om giftig gedoe te voorkomen en effectief te bestrijden. Voor iedereen die aan de sociale en psychologische veiligheid binnen teams en organisaties wil werken.

Derk Remmelink, Nico Meyer

Handboek Formule Management

De winkelformule is strategisch het belangrijkste wapen van een retailer, dus het managen ervan is cruciaal. Een winkelformule is gericht op een integrale klantervaring (customer experience). En die ervaring ontstaat door de strategische uitgangspunten van een retailer te vertalen in zijn outlets zodat een concurrentievoordeel wordt behaald. 

Paul de Bijl, Nicolai van Gorp, Gelijn Werner

Handboek Platformeconomie

Handboek Platformeconomie legt uit hoe businessmodellen van platforms en hun maatschappelijke impact onlosmakelijk verbonden zijn. Aan de hand van theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden bespreken Paul de Bijl, Nicolai van Gorp en Gelijn Werner hoe platforms markten en sectoren op hun kop zetten en daarbij publieke belangen kunnen ondersteunen, maar ook schaden.

Jaap Walter

Het Voorspel - Succesvol initiatieven starten met meerdere partijen

Veel samenwerkingsverbanden tussen partijen verlopen moeizaam omdat van tevoren niet goed is onderzocht hoe de initiatiefnemers het eens kunnen worden over wat ze met de samenwerking willen bereiken. Over dit nogal 'schimmige voorspel' is nog weinig bekend, met als gevolg dat meer dan 50% van de initiatieven sneuvelt. Dit boek geeft een praktische handleiding voor het opzetten van een levensvatbaar en succesvol samenwerkingsverband.

Natasja van Schaik

Het waait niet vanzelf over

Ongewenst gedrag op de werkvloer komt bij de beste bedrijven voor. Het creëert een onveilige werksfeer en kan iemand zelfs in een sociaal isolement brengen. Het praktische stappenplan in dit boek is gebaseerd op de rijke ervaring en uitgebreid onderzoek van de auteur. Het biedt leidinggevenden concrete houvast bij het doelgericht aanpakken en voorkomen van ongewenst gedrag.

Steven van den Heuvel

High impact veranderen

Steven van den Heuvel verbindt de huidige kennis over succesvol veranderen met de eigenschappen van een effectieve veranderaar. Hij bespreekt op heldere wijze alle aspecten van het verandertraject. Aan de hand van de 7 C’s – Contextbewustzijn, Contractvaardigheid, Commitment, Compassie, Conflictvaardigheid, Creatievaardigheid en Coalitie vaardigheid – laat hij zien welke eigenschappen nodig zijn om een betere veranderprofessional te worden.

Stefanie Stam

Hoe dan?

Laat hardnekkige denkbeelden los en ga anders(om) denken bij het vinden, verbinden én loslaten van talent. Het boek Hoe dan? is een uniek en praktisch werkboek voor iedereen die anders wil leren kijken, denken en doen. Vanuit een stevige inhoudelijke basis en een praktisch model. Vol inspirerende voorbeelden, concrete tips en opdrachten waarmee je direct aan de slag kunt in je eigen organisatie.

Annemarie Bleeker, Saskia Tjepkema

Ik team, wij teamen

Dit boek is voor iedereen die lid is van een team. Je staat niet aan de rand van de groep, of erboven, maar er middenin. Als het gaat om het bouwen aan fijne samenwerking kan je als teamlid vertrouwen op je teamleider of jullie coach, maar je kunt ook zélf de regie pakken. En dat kan nog leuk zijn ook! Als je maar weet waar je ruimte zit en aan welke knoppen je kan draaien.

Isolde Kolkhuis Tanke

In de leerstand

Het zou toch mooi zijn als iedereen in het dagelijks werk – gewoon door zijn werk te doen – voortdurend als vanzelf uitgenodigd wordt om ‘in de leerstand’ te blijven. Zodat leergedrag het wint van ingesleten routinegedrag. Leidinggevenden, HR-managers en L&D-professionals spelen een belangrijke rol bij het tot stand brengen van een uitnodigende leer-werkomgeving. Hoe? Daar reikt dit boek praktische denk- en doe-richtingen voor aan

Peter Koning, Martijn Stuiver

Klant-DNA

Klantgericht werken is voor organisaties van steeds groter belang. Hoe kom je nu van alleen meten van klanttevredenheid naar echte klantgerichtheid in de haarvaten van je organisatie? In 'Klant-DNA' wordt op een hele praktische manier verwoord hoe leiders, coaches en veranderaars succesvol de cultuur kunnen beïnvloeden. Cruciaal om snel te kunnen inspelen op nieuwe klantwensen en marktveranderingen.

Sarah Vandoorne

Kleerkastvasten - De textielketen ontrafeld

Een derde van de kleren in je kleerkast draag je nooit. Een ander derde draag je zelden. Merken introduceren gemiddeld om de zes weken – sommige zelfs elke dag! – een nieuwe collectie. Als tegenreactie hierop besloot journalist Sarah Vandoorne om zes weken lang slechts zes kledingstukken te dragen. Wat begon als een ludieke actie groeide uit tot een jarenlang onderzoek waarbij ze elke schakel in de textielketen kritisch onder de loep nam.

Saskia Lips, Inge Mink

Leidinggevenden zijn Contextmakers

In organisaties worden de beste resultaten behaald door samen te werken. Samenwerken op zich hoeven we helemaal niet te leren, het zit al bij ieder van ons in het bloed. Maar waarom loopt het dan niet vanzelf? Wees gerust, het ligt niet aan jouw managementstijl, niet aan je medewerkers, maar aan de context die onze investering in de samenwerking bepaalt. En laat het nu gemakkelijker zijn om aan de context te werken dan aan het gedrag. In dit boek lees je waarom en hoe.

Ellen van Dijk

Let's Fly!

Hoe meer je een eenheid bent, hoe gestroomlijnder je je doelen bereikt. Het in Let’s Fly! beschreven Kraanvogelmodel maakt glashelder hoe je je organisatie transformeert in een eenheid waarin alles en iedereen naadloos samenwerkt in de richting die je op wilt. Het 5-stappenplan helpt je om dit in de praktijk voor elkaar te krijgen. Ga van kop tot staart aan de slag en creëer strategische en organisatorische helderheid.

Martin Hetebrij

Macht en politiek in besluitvorming

Besluitvorming in organisaties heeft vaak een politiek karakter. Het kan tot een onderlinge machtsstrijd leiden van mensen die elkaar wantrouwen. Dit boek bespreekt hoe we die politisering kunnen voorkomen en opheffen. Met het besluitvormingsmodel dat Martin Hetebrij in dit boek introduceert, kan er eindelijk een einde komen aan de politieke spelletjes die in organisaties helaas vaak voorkomen.

Twan van de Kerkhof

Misleid - 11 leugens over leiderschap

Te veel onzin over leiderschap doet de ronde. Het is hoog tijd dat de mythes ontkracht worden, en dat gebeurt in dit boek. Elf leugens, die op het eerste gezicht niet altijd onzinnig zijn, worden op de snijtafel gelegd. Voorbeelden zijn ‘Leiderschap is alleen voor bazen’, ‘Nieuw leiderschap is noodzakelijk’ en ‘Leiders worden geboren, niet gemaakt’.

Mijntje Lückerath-Rovers

Morele dilemma's in de boardroom

Besluiten van bestuurders en commissarissen worden niet altijd begrepen, vaak bekritiseerd en soms zelfs amoreel genoemd. Bij een moreel dilemma kunnen morele normen en belangen conflicteren, en daarbij moeten moeilijke keuzes gemaakt worden. Dit boek beschrijft inzichten uit de psychologie en corporate governance over morele oordeelsvorming, morele identiteit en de relatie met stakeholder-denken. Met praktische handvatten.

Philippe Bailleur, Annette Meulmeester

Navigate

De turbulenter wordende realiteit blijkt bijzonder uitdagend te zijn voor organisaties. Meer dan ooit hebben we leiders nodig die in staat zijn om te navigeren op steeds complexer wordend terrein. Het vormgeven van de organisatie is daarbij een onontbeerlijke factor. Navigate volgt het hoofdpersonage Hugo in de uitdagingen die hij tegenkomt als leider in een organisatie in volle transitie.

Wendy Broersen

Niet voor HR

Dit boek gaat over doen. We praten genoeg over diversiteit en inclusie, maar hoe werk je stap voor stap toe naar een duurzaam diverse en inclusieve organisatie? Wat doe je op welk moment zodat je iedereen meekrijgt? Voor beginners maar zeker ook voor gevorderden die met dit boek een goed beeld krijgen van de fasen van inclusie, wie je nodig hebt en wat je per fase moet doen om een inclusie organisatiecultuur te creëren.

René Herremans

Nooit meer zonder personeel

80% van de bedrijven worstelt met de personeelsbezetting. Een nieuwe benadering van werkgeverschap is nodig, waarin mens en business beide tot hun recht komen. Daarom introduceert René Herremans 'Human Relations Management'. Human Relations Management is voor alle organisaties die een duurzamer personeelsbestand, hogere productiviteit én een hogere tevredenheid van klanten en medewerkers willen.

Peter Geelen, Fleur Verhagen

Organisaties die wél (samen)werken

Organisaties zijn steeds meer van elkaar afhankelijk om hun missie of maatschappelijke opdracht te volbrengen. Maar hoe zorg je dat iedereen in de keten goed samenwerkt en dat alle partijen continu leren door ketensturing? De auteurs beschrijven de principes en vuistregels waardoor ketensamenwerking wél wordt gestimuleerd. Een inzichtelijk model en praktische tips laten zien hoe je ervoor zorgt dat alle betrokkenen deze nieuwe manier van werken omarmen.

Manon de Caluwé, Edwin Kaats

Samenwerken aan maatschappelijke opgaven

Hoe werk je effectief samen aan maatschappelijk opgaven? Dit boek biedt inzichten en handelingsperspectief voor beleidsmakers, netwerkmanagers en bestuurders die beweging en gezamenlijk handelen voor elkaar willen krijgen. De boek biedt talrijke aanknopingspunten om aan opgaven samen te werken. Met handelingsperspectief voor beleidsmakers, netwerkmanagers en bestuurders die samen tot oplossingen willen komen.

Wendy van Ierschot, Gerrit de Jager

Scale-ups & downs

Een snelgroeiend bedrijf aansturen is niet zo eenvoudig als het klinkt. In 'Scale-ups & downs' nemen Wendy van Ierschot, internationaal expert op het gebied van People & Culture in snelgroeiende organisaties, en striptekenaar Gerrit de Jager je mee langs de vier cruciale fasen van een scale-up. Of je nu twee of zestig medewerkers hebt, met dit boek heb je alles in handen om succesvol én met een beetje humor te groeien.

Karin Bosman, Frank Peters

Stop het zwijgen

1,7 miljoen werknemers in Nederland krijgen jaarlijks te maken met integriteitsschendingen of ongewenst gedrag. Dit boek schetst een praktische marsroute naar sociaal veilige werkomgeving. Het laat zien hoe je daadkrachtig omgaat met situaties waarin het toch misgaat. Het boek geeft organisaties de kennis en het handelingsrepertoire om het zwijgen te kunnen doorbreken. Dat helpt de gevolgschade van grensoverschrijdend gedrag te verminderen.

Peggy De Prins

The dark side

Worstel jij weleens met de donkere kanten van je werk? Blijkt de praktijk van mensen aansturen soms toch een stuk weerbarstiger dan je aanvankelijk dacht? Laat je dan zeker inspireren door dit boek. Het geeft je een overzicht van de verschillende dark sides van werk en management(innovatie). Je leert hoe je deze donkere kanten kunt benoemen, begrenzen of omdenken. Want zodra de stilte wordt doorbroken, kan er sneller worden overgegaan tot aanvaarding en verandering.

Mirella Minkman, Richard Janssen, Gerda van Dijk,

Toezien op samenwerken

Bestuurders en toezichthouders in de zorg- en welzijnssector worden steeds meer uitgedaagd om te opereren in (regionale) netwerken. Een goede samenwerking tussen organisaties is dan noodzakelijk om de zorg op het gewenste en hogere niveau te brengen. Het toezichthouden op netwerken is daardoor een belangrijk thema geworden op de agenda van de toezichthouder. Dit boek biedt inzicht in die uitdaging.

Bert Van Thilborgh

Trendsurfing

Trendwatcher Bert Van Thilborgh gidst je in TRENDSURFING doorheen de veranderingsprocessen in onze snel evoluerende, uiterst volatiele en ambigue maatschappij. Dit is het eerste Nederlandstalige methodologische boek waarin de auteur de technieken van trendanalyse verheldert en in een structureel model giet. Daarnaast reikt het boek hulpmiddelen en handvatten aan om als lezer op trends te surfen en de golven van innovatie op te zoeken.

Gerben Bekooy

Veerkracht

Om beter voorbereid te zijn op onverwachte en complexe problemen en om veerkrachtiger te zijn, moeten we ons minder richten op het voorkomen dat dingen misgaan, en meer op het zeker stellen dat dingen goed gaan. Daartoe moeten we onzekerheid omarmen in plaats van bestrijden. We moeten meer bouwen aan vertrouwen, vakmanschap, autonomie en vrijheid binnen kaders. Medewerkers zorgen voor veerkracht.

Diana van Kaam-Duijndam

Voorwaartse Kracht!

'Voorwaartse Kracht!' neemt je mee in de ontdekkingsreis van de schrijfster door de acht gebieden van de Leadership Treasure Map, op zoek naar de concrete invulling van verbindend, authentiek, dienend leiderschap. In openhartige en oprechte verhalen deelt zij haar inzichten. Wanneer zij aankomt in het hart van het model, blijkt echter dat dáár de echte schat ligt...

Thijs Homan, Rob Wetzels

Wat nu!?

Dit boek gaat over grootschalige gedragspatronen. En over de verandering daarvan. 'Wat nu!?' biedt een nieuw perspectief op grootschalige gedragspatroonverandering en schetst wat het inhoudt als je daar vanuit een deelnemersperspectief als bestuurder, manager, leider, politicus, professional, buurtgenoot, activist, ouder, of student in je dagelijkse praktijk mee bezig bent.

Lucas Swennen, Gea Peper

Word een woest aantrekkelijke werkgever met werkgeluk

Als organisatie ben je voortdurend op zoek naar manieren om talentvolle medewerkers aan te trekken en vooral te laten floreren, zodat ze met veel plezier bij je willen (blijven) werken. Er is een oplossing: werkgeluk. De auteurs laten zien hoe de roadmap naar werkgeluk er concreet uitziet: welke fasen en welke concrete stappen zet je als organisatie om het onderwerp te verkennen, succesvolle verandering door te voeren en werkgeluk in processen te verankeren.

Verder verloop

Op 5 maart volgt de shortlist van vijf boeken en op 18 april wordt de winnaar door juryvoorzitter Elmas Duduk bekend gemaakt tijdens het Managementboekengala. Via managementboekvanhetjaar.nl vind je alle spelregels.

Over Managementboek Redactie

Dagelijks plaatst de redactie van Managementboek nieuwe interviews, previews, recensies en andere content over managementboeken.

Wat vond u van deze lijst?

5
0

Deel dit artikel



Ook een boekenlijst maken?

Bent u geïnspireerd geraakt door deze boekenijst en wilt u zelf een lijst maken? Dat kan!

Over Managementboek Redactie

Dagelijks plaatst de redactie van Managementboek nieuwe interviews, previews, recensies en andere content over managementboeken.

Wat vond u van deze lijst?

5
0

Deel dit artikel



Ook een boekenlijst maken?

Bent u geïnspireerd geraakt door deze boekenijst en wilt u zelf een lijst maken? Dat kan!

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden