Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Uitverkocht!

Welkom in de aandachtseconomie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789044964189
10
Voormalig top 10Totaal 92 dagen
EvergreenTotaal 461 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Genomineerd voor Managementboek van het Jaar 2012!

Bedrijven kijken teveel naar hun financiële resultaten; ze besteden meer budget aan nieuwe dan aan bestaande klanten en ze zijn te druk bezig om ons te verlammen met informatie en ons zodoende op te zadelen met keuzestress. Als ze daarmee doorgaan eindigen ze volgens Jim Stolze op het kerkhof van merken die ooit bekend waren van televisie. Die bedrijven hebben zich blijkbaar niet gerealiseerd dat we zijn overgegaan van een producteconomie naar een aandachtseconomie.

In de zeven delen van dit boek beschrijft Stolze de nieuwe mogelijkheden van die aandachtseconomie. Na het introduceren van het businessmodel van aandacht, volgen aansprekende cases uit de praktijk en verdiepende interviews met experts. In sommige gevallen blijkt één pizza meer waard dan een reclamecampagne van een half miljoen euro.

'Het economisch model waarop onze samenleving stoelt moet radicaal om, vindt Jim Stolze. In plaats van sturen op Return on Investment moeten we sturen op Return on Attention.' - ManagementTeam

'Vergeet alles wat je over marketing weet, en lees dit boek.'- Marco Derksen, oprichter Marketingfacts.nl

Specificaties

ISBN13:9789044964189
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:235
Uitgever:AW Bruna
Druk:1
Verschijningsdatum:1-4-2011
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (5)

recensie
Uitverkocht!
Sjors van Leeuwen | 20 april 2015
We zijn in de aandachtseconomie beland. Dat stellen diverse auteurs waaronder Jim Stolze. Bedrijven die de omslag van producteconomie (en vervolgens markteconomie, klanteconomie, service enonomy, experience economy en challenge economy) naar aandachtseconomie niet weten te maken, zijn volgens deze zieners gedoemd te mislukken.
Lees verder
recensie
Uitverkocht!
Jeanine Dijkhuis | 28 maart 2013
Het economisch model waarop onze samenleving stoelt moet radicaal om', vindt Jim Stolze. 'In plaats van sturen op Return on Investment moeten we sturen op Return on Attention.'
Lees verder
recensie
Uitverkocht!
Brigitte Koehler | 15 september 2011
De aandachteconomie, een economie die niet alleen draait om geld, is het onderwerp van 'Uitverkocht!' Jim Stolze werkt het op een speelse en intrigerende wijze uit. Het boek van is een prettig geschreven en inspirerend boek. Als je opzoek bent naar nieuwe inzichten over en een frisse blik op ondernemen, dan is dit boek iets voor jou.
Lees verder
recensie
Uitverkocht!
Eric van Arendonk | 12 augustus 2011
Welkom in de aandachtseconomie, dat is de ondertitel van 'Uitverkocht!' van Jim Stolze. Het is een warm welkom kan ik je zeggen. Vanaf het begin werd ik gegrepen door dit verrassende boek. De auteur stelt dat organisaties zich te veel richten op return on investment en te weinig op return on attention. Is dit nu een boek over klantwaarde? Ik denk dat het er dicht bij in de buurt komt.
Lees verder
recensie
Uitverkocht!
Daniëlle de Jonge | 2 augustus 2011
Een tijdje geleden slenterde ik door de taxfree winkels op Schiphol. Nu ben ik dol op lezen, dus een winkel met boeken kan op mijn vaste bezoek rekenen. Tussen alle pockets, tijdschriften, kranten en cadeauboeken werd mijn aandacht snel getrokken door een boek met felroze rug. Iets dichterbij werd ik ook nog eens aangenaam verbaasd door de kaft. Een kassabon? Onherkenbare foto van een man? Wat is dit voor een boek?! 
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
28 stemmen
14
12
0
1
1

Interviews en artikelen (3)

column
Tegeltjeswijsheid
Michel Hoetmer 18 juli 2011 Ons brein is een gek ding. Wanneer u op een zwoele zomerdag naar de aanzwellende wolken kijkt, is de kans groot dat u op den duur allerlei patronen ontdekt. Vroeger hadden wij vloertegeltjes in het toilet met soortgelijke onregelmatige wolkenmotieven. Daar zag je tijdens het doen van de grote boodschap op een gegeven moment allerlei figuren in, zoals de kop van een beer. Het is een illusie veroorzaakt door ons onbewuste brein. Dat krachtige deel van ons brein is constant op zoek naar patronen. Helaas zien wij regelmatig patronen waar ze niet zijn.
interview
Jim Stolze: ‘Alleen aandacht en reputatie zijn straks nog schaars’
Hans van der Klis 6 juni 2011 Internetstrateeg Jim Stolze lanceert in zijn nieuwe boek Uitverkocht! het ADHD-model als alternatief voor het aloude AIDA. AD staat gewoon voor ‘attention deficit’, HD staat in het betoog van Stolze voor hyperdistributie. ‘Aandacht is waar de bedrijven op dit moment mee bezig zouden moeten zijn, vind ik, maar ze stoppen het weg in paragraaf 15.3 van hun marketingplan.’
column
Wantrouw eenzijdige verhalen
Michel Hoetmer 23 mei 2011 Hoe vaak hebt u wel niet gehoord dat adverteren geen zin meer heeft? Of dat koude acquisitie morsdood is? E-mailmarketing niet meer zou werken? Ik kan dit rijtje met gemak voortzetten. Maar bespaar het u want anders zou dit een bijzonder vervelend artikel worden. Auteurs hebben er een handje van om te verklaren dat de patiënt is overleden. Vervolgens proberen ze u een verhaal op de mouw te spelden: ‘Als u mijn receptuur volgt, dan vliegen de gebraden hanen uw mond binnen!’

Over Jim Stolze

Jim Stolze is schrijver én ondernemer. Die combinatie zorgt ervoor dat zijn boeken niet alleen theoretisch, maar ook zeer praktisch zijn. Voor zijn eerste boek "Hoe overleef ik mijn inbox?" (Nieuw Amsterdam, 2009) sloot Stolze zich 40 dagen af van het internet om te zien wat voor effect dat op hem en zijn omgeving had. Het gevolg was een verrassend dagboek over de bijeffecten van de digitalisering en een reeks handige tips om je weg door de digitale jungle te blijven vinden. In zijn tweede boek "Uitverkocht!" (AW Bruna, 2011) beschrijft Jim Stolze de opkomst van de aandachtseconomie. De wijze waarop het boek tot stand is gekomen en wordt gepromoot is volledig in lijn met de inhoud van het boek. Zo was het al de eerste week van verschijning volledig uitverkocht en werkte Stolze met de eerste 100 lezers aan een ge-update versie die als eBook op de markt wordt gebracht. Naast zijn werkzaamheden als schrijver is Jim Stolze hét gezicht van TED.com in Europa. De populaire website met lezingen van korter dan 18 minuten kan rekenen op honderden miljoen pageviews en ook de TEDx-evenementen zijn in Nederland een groot succes.

Andere boeken door Jim Stolze

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding: Welkom in de aandachtseconomie

1. Cultiveer schaarste
2. Anders kijken naar waarde
3. Mensen en merken zijn de nieuwe filters
4. Delen gaat voor vermenigvuldigen
5. Je krijgt wat je weggeeft
6. Service is de enige marketing
7. Mijn verhaal over TED en TEDX

Nawoord
Dankjewel
Bronvermelding
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Uitverkocht!